Allegiant Air nasadily do provozu první 737 MAX 8-200

  • 24.10.2024 06:34

Ultranízkonákladová společnost Allegiant Air (G4) nasadila 20. října do provozu první Boeing 737 MAX 8-200 (N811NV). Společnost má objednávky na 50 letadel 737 MAX s opcí na 80 dalších. Pevné objednávky jsou v poněkud nezvyklé kombinaci 30x MAX 7 a 20x MAX 8-200. Kvůli skluzu certifikace verze 737-7 aerolinka v mezidobí konvertovala některé objednávky 737-7 na verzi 8-200.

Park Allegiant Air tvoří kromě zmíněného prvního Boeingu 737 MAX 8-200 34 letadel Airbus A319 a 91x A320ceo.

Společnost bázuje Boeing 737-8-200 Allegiant Air v Orlandu, první komerční let se uskutečnil mezi Orlandem a Greenville. Letadlo je konfigurováno pro 190 cestujících, z nichž 21 je ve třídě „Allegiant Extra“ se zvětšenou roztečí sedaček.

Největším provozovatelem Boeingů 737-8-200 je skupina Ryanair, která iniciovala vývoj této verze. Vývoj byl zahájen v září 2014, Ryanair se stal také zahajovacím zákazníkem a má objednáno celkem 210 exemplářů. Letadla, která EASA schválila pro až 208 cestujících, provozuje v konfiguraci pro 197 cestujících. Podle webových stránek skupiny provozují společnosti skupiny Ryanair 156 exemplářů.

Druhým zákazníkem modelu se v roce 2016 stal VietJet. Po řadě odkladů je možné, že společnost převezme první exemplář ještě letos.

V roce 2021 se dalším zákazníkem stala indická Akasa, a to s objednávkou 57 letadel, z nichž první převzala v srpnu 2023.

Významným zákazníkem modelu je IAG Group s objednávkou 25 exemplářů, která byla podepsána v květnu 2022.  

Nejnovější objednávka na Boeing 737 MAX 8-200 je z ledna 2022, a to od karibského startupu Arajet, který je nástupcem zaniklého dominikánského dopravce Flycana. Tento nízkonákladový dopravce objednal 20 letadel MAX 8-200 s možností zakoupit dalších 15. První MAX 8-200 by měl být dodán v prosinci 2023 a zbývající během následujících třech let. Zpoždění dodávek způsobilo, že letecká společnost dosud nemá ve flotile žádné letadlo 8-8200.

Do konce srpna dodal Boeing zákazníkům okolo 168 letadel 737 MAX 8-200. Pro srovnání, letadel 737 MAX bylo ke stejnému datu dodáno 1218, letadel MAX 9 pak 232 exempláře. (Foto: Allegiant, ca350, Akasa Air, planes.cz) 


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



petrp (...48.57...)
24.10.2024 17:32

MV...to je vlastně fakt.

M_V (...231.19...)
24.10.2024 16:41

No ale tomu právě moc nerozumím. Allegiant Air mají letadlo konfigurované pro 190 cestujících a evakuační limit bez těch dveří navíc je 189. To se jim vyplatí kvůli jediné prodané letence navíc objednávat letadlo s dvěma dalšími nouzáky? Nebo je to kouzlo 8200 ještě někde jinde?

petrp (...48.57...)
24.10.2024 09:59

Interier si každá spoečnost vytváři sama...jak ho potřebuje

petrp (...48.57...)
24.10.2024 09:58

M-V------kvúli větší sardinkovatosti cestujících má o dva východy navíc.

M_V (...80.127...)
24.10.2024 09:03

A čím se tedy liší od obyčejné osmičky? Přidáním zadního únikového východu, který se tak proslavil u Alaska Airlines? Nebo jsou ještě nějaké další modifikace v interiéru, aby tam mohli nacpat víc sedadel?

petrp (...48.57...)
24.10.2024 06:55

Boeing 737 MAX 8-8200

petrp (...48.57...)
24.10.2024 06:47

MAX 8-8200
Boeingu 737-8200
737-8200
8-8200
koukám, že v to má autor přehled:-D

Celkem 7 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace