Amicale Jean Baptiste Salis. Poškozené křídlo po kolizi s letounem P-51 Mustang při rozchodu skupiny na přistání. Pilot P-51 musel ve výšce cca 150m opustit neovladatelný letoun a zachránil se na padáku.
Letouny P-51D Mustang a AD-4N Skyraider při závěrečném průletu před diváky pár sekund před srážkou, ke které došlo při rozchodu skupiny na přistání. Skyraider přistál s chybějícím koncem křídla, Mustang havaroval, ale pilot stihl opustit letoun a přistál na padáku.
To je opravdu originál. Je úžasné, že tahle letadla létala, když ještě nebyl "fotošop" a je ještě úžasnější, že létají i dnes. Záběr rekordní velkoskupiny 29 letadel čs. výroby je z 3. ročníku sletu československých letadel, který se uskutečnil tento víkend v Jičíně.
To, co se nepodaří některým organizátorům ukázat v programu leteckého dne ani za několik let, dokázali na airshow v Zeltwegu v rámci jednoho unikátního programového čísla. Na AIRPOWER16 se představily najednou všechny typy proudových letadel, které kdy sloužily v rakouských vzdušných silách: De Havilland Vampire, Fouga CM.170 Magister, Saab 29 Tunnan, Saab 35 Draken, Saab 105OE, Northrop F-5E Tiger II a Eurofighter Typhoon...
Chápu, že pro většinu návštěvníků této stránky není fotka přistávající patnáctky nic mimořádného, protože létá na našem nebi "už" druhý rok. Unikátnost tohoto záběru je ale v tom, že vzadu sedí brigádní generál Emil Boček, který se po více než 70 letech svezl minulý měsíc v Anglii ve spitfiru a včera (28. srpna 2016) na Sliači poprvé ve svém životě v MiG-15 a to se určitě už nikdy nikomu na této planetě nepodaří. Generál Boček se narodil 25. února 1923 a je zřejmě posledním žijícím čs. letcem sloužícím u 310. stíhací perutě RAF. Pane generále, smekáme před Vámi, obdivujeme, tiše závidíme, ale zároveň přejeme ještě hodně zdraví.
Letecká společnost BWIA West Indies Airways dříve známá jako British West Indian Airways a BWIA International Airways měla sídlo v Trinidadu a Tobagu. Ukončila činnost v roce 2006 a byla tehdy největší leteckou společností operující z Karibiku především do Spojených států a Kanady. Provozovala i 5 letounů Tristar, z kterých je jeden zachycen při odletu z Londýna, kam též pravidelně létala.
Když jsem si před čtyřiceti lety v Tuzexu koupil kit Meteora od Airfixu, tak mě ani ve snu nenapadlo, že jej v roce 2015 uvidím naživo, nebudu potřebovat devizový příslib, ani výjezdní doložku, bude mi stačit občanka a ještě si jej i vyfotím... (Aviation Heritage Ltd)
Před neuvěřitelnými 55 lety (2. března 1969) vykonal Concorde ve francouzském Toulouse první let. My starší jsme měli to štěstí, že jsme jej mohli několikrát vidět jak v Praze, tak i v Bratislavě. Snímek je z Bratislavy z 29. prosince 1992, kdy dovezl VIP klientelu z Velké Británie na oslavu příchodu Nového roku ve Vídni, kde nemohl přistát kvůli hlukovým omezením. Za pozornost stojí sklopená přední část trupu pro lepší výhled posádky při pojíždění, ale i při přiblížení a vzletu.
Tak trochu neočekávaně a mimo rámec tradičních a vždy "pístových" Flying Legends v Duxfordu byl letos zařazen i "The Heritage Flight", kdy Mustanga doprovázel tento F-22A Raptor (i když svým způsobem je to vlastně taky už létající legenda...).